De eerste twee weken down under! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Mike Bronk - WaarBenJij.nu De eerste twee weken down under! - Reisverslag uit Launceston, Australië van Mike Bronk - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken down under!

Door: Mike Bronk

Blijf op de hoogte en volg Mike

28 Februari 2016 | Australië, Launceston

Hoi lieve vrienden, familie, kennissen en de rest, leuk dat jullie m’n blog lezen, hier de blog van de eerste twee weken in Tasmanië.

Woensdag tien februari was het dan zover, om tien uur ’s avonds vertrok ik samen met Steffi en Saskia naar Tasmanië. Zoals iedereen wel weet zag ik heel erg tegen het afscheid op maar dit viel mij uiteindelijk erg mee. Natuurlijk was het vervelend maar toen ik eenmaal door de douane was had ik meteen zin in het avontuur. Na een lange maar soepele reis met overstappen op Dubai en Melbourne waren we eindelijk aangekomen in Launceston. We werden netjes opgehaald en de campus en kamer zagen er goed uit, hier kan ik wel vijf maanden overleven ;). ’s Avonds zijn we meteen naar de gemeenschappelijke kamer gegaan en hebben wat pool gespeeld en wat gedronken met Australische studenten die ook redelijk vroeg waren aangekomen. Verder bestond het weekend uit bijkomen, mensen ontmoeten (bizar hoe makkelijk dat gaat) spullen kopen, een campus tour volgen en iedere avond gezellig wat drinken met nieuwe mensen. De campus is erg groen en gelukkig niet al te groot dus je kan alles makkelijk te voet bereiken.

De O-week:
Maandag 15 februari was het begin van de “O-week”, dit is de introductieweek en is erop gericht mensen te ontmoeten, informatie te ontvangen en te drinken, niet normaal hoeveel die Aussies hier kunnen zuipen haha. Tijdens de O-week heb ik enorm veel gezellige mensen ontmoet en waren er allerlei leuke activiteiten gepland. Zo zijn we met alle studenten naar de Gorge geweest, een natuurgebied dichtbij Tasmanië en hier heb ik mijn eerste hike gemaakt! Ook zijn we met een groep van tien naar het strand van Lulworth geweest. We hadden van te voren al gehoord dat wanneer je naar het strand gaat in Tasmanië de kans groot is dat je de enigste op het strand bent maar dit was ook echt zo. Heel bizar om mee te maken, het leek wel een privéstrand :-D. Verder was er een avond gepland om met alle studenten te gaan stappen in club54, een “scavenger hunt” (Een tocht door de stad waarbij je ongeveer bij iedere bar wat moest drinken en gekke opdrachten moest uitvoeren en was de bar op de campus, Seafares, iedere avond open voor een biertje.

In het weekend na de O-week zijn we met een groepje nog een keer naar de Gorge geweest en wezen zwemmen (deze keer wel zwemspullen meegenomen) en nog een hike gemaakt. Zaterdag avond was iedereen helemaal gesloopt en hebben we niet veel gedaan en zondag was de zeil-trip gepland. Eerst met een motorboot en daarna met een klein zeilbootje. Na de zeiltrip zijn Rik en ik samen met nog drie andere naar de stad gegaan en hebben we boodschappen gehaald voor het avondeten. ’s Avonds met het eerdergenoemde groepje gegeten, er waren de twee Dutchies, Emma uit Amerika, Rafa uit Spanje en Saimon uit Argentinië. Zo leuk al die nationaliteiten!

Eerste “week school”:
Na de O-week was het tijd voor de eerste week colleges. Deze week bestond om precies te zijn uit 5 uur les… Dit omdat het rooster altijd al uit slechts 12 uurtjes college bestaat en er deze week nog niet veel te behandelen was, eerste week tenslotte. Daar kwam nog bovenop dat het op woensdag 24 februari een nationale feestdag vanwege de paardenraces was in Launceston. Deze races wilden we bezoeken maar aangezien het buiten was en het regende zijn we naar een sport-bar gegaan om daar de races te zien en wat te gokken. Dankzij de paardjes toch $9 gewonnen haha.

Verder bestond de week uit Maria haar verjaardag op donderdag, ze had totaal niet verwacht dat we cadeaus hadden dus dat was erg leuk en de avond erna was ons zelf verzonnen “Goon-night”. Dit is een avond waar er redelijk veel Goon (goedkope Australische wijn dat in dozen is verpakt) werd gedronken en waar iedereen na twee uur niet meer nuchter was, laten we het daar op houden. Ook hebben we onze vriendengroep omgedoopt tot de “United Nations aangezien we nationaliteiten van over de hele wereld hebben. Zo hebben we Nederland (natuurlijk haha), Duitsland, Zweden, Denemarken, Polen, Saoedi-Arabië, Amerika, Maleisië en Australië. Na twee avonden feest had deze oude man rust nodig dus zaterdag was lekker rustig en voor zondag hadden ik en een aantal vrienden ons opgegeven voor een fieldtrip. Deze werd georganiseerd door een afdeling van de school en ging naar een aantal locaties. Eerst zijn we naar een chocoladefabriek geweest, daarna naar een frambozenboerderij, hierna naar de Grotten (Mole Caves) en als laatste naar een honingboerderij. Voornamelijk de grotten vond ik erg gaaf. Hier hadden we een rondleiding en aan het eind deden de gidsen alle lichten uit en kon je tientallen lichtgevende wormen op het plafon zien. Heel bijzonder om te zien en ik was vooral erg blij dat ze niet naar beneden vielen ;P! Het was, ondanks de vele lesuren weer een erg leuke week.

Ondanks dat ik al een meerdere weken op dit prachtige eiland ben blijf ik verrast over de schoonheid die het te bieden heeft. Als je ‘s avonds omhoog kijkt tijdens een heldere avond zie je ontelbaar veel sterren en realiseer ik me toch hoe gelukkig ik ben hier te zijn. Natuurlijk zou ik sommige mensen van thuis heel graag zien maar sprake van heimwee of spijt van de beslissing hier te komen heb ik gelukkig totaal niet!

Ik zal vanaf nu proberen iedere twee weken een blog te uploaden over alles dat ik hier met al de nieuwe vrienden beleef, bizar hoe snel je hier vrienden maakt en hoe snel het lijkt alsof je elkaar al jaren kent!

Groetjes uit Tasmanië,

Mike.

  • 08 Maart 2016 - 14:39

    Laura:

    Veel Liefde Bronk en sterkte tijdens je trip.


  • 08 Maart 2016 - 19:15

    Bas:

    Gaaf om te lezen Mike. Goed om te lezen dat je het ook naar je zin heb. Heb je nog een aantal duikles gepland? Have fun nog en ik blijf je volgen.

    Grtj Bas

  • 08 Maart 2016 - 20:28

    Jolanda :

    Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt .Veel plezier enne leer ze

  • 09 Maart 2016 - 00:30

    Guerro:

    Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt maat! Ik blijf je op de voet volgen. Veel plezier nog, het wordt je gegund!

    ps. Zal wel even wennen zijn denk ik al dat drinken? #sarcasme

    Groetjes,

    Kenney

  • 10 Maart 2016 - 12:21

    Rik Den Haan:

    Hoi Miguel,

    Mooi verhaal, lekker kort. Hehe

    Gr,
    Ricardo

  • 12 Maart 2016 - 08:01

    Jp Van O:

    Super mike,
    Geniet ervan.....blijven schrijven heefg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mike

Blog over het studeren voor een half studiejaar studeren in Tasmanië en daarna backpacken op het vasteland van Australië.

Actief sinds 26 Feb. 2016
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 1349

Voorgaande reizen:

26 Februari 2016 - 31 December 2016

Exchange en backpacken Down Under

Landen bezocht: